Založ si blog

Archív: september, 2014

Bez cieľa

Všade okolo mňa známe tváre spustošené miesta strhané tváre… Bdejú nocou skoro ráno vstávajú a s rozbitými kosťami začnú svoj závod. Bez cieľa. A po večeroch sa pohárik nekonečne napĺňa ich slzami. Bez výrazu tváre. Schovávajú hlavu a topia svoj zármutok s nechceným zajtrajškom. Pripadá mi to smiešne a pripadá mi to smutné […]

Pokračovanie článku

. .. až vysoko nad nich

Rátal prebrodené mosty utíchajúce do skratiek smrti kde ho dlhým nosom za ruku zaviedli. Pokorou unášaný bdelosťou zaslepený a rannými opicami nesvoj. Ľahkosťou ho okradli keď začínal letieť hore. A vďakou pristáva na vašich poliach pýchy. Ako šarkan s namaľovaným úsmevom plným farieb ktorého unáša vietor rovno do víchrice. Lomcuje […]

Pokračovanie článku

ušpinený od krásy

Som ušpinený od krásy. A ty… vyzutá z bosej lásky. A ja… ti zazlievam nehu. To ten zvuk ceruzky o papier ma núti ťa stále vzývať. Nehnevaj sa. Veď ani nevieš kto si. Ani ja. Možno. – Nočné modlitby do prázdna. Ako vietor čo nemá smer iba letmo stojí opretý. O nič. Ale chrlím. Zvykol som si. Na bezfarebnú jeseň i chvíle […]

Pokračovanie článku

Amen

V ukradnutom zápisníku rán sa skrýva až príliš pravdy. Až príliš zodpovedaných otázok, ako to vlastne bolo. A skončilo. A vlastne prečo. Neexistujúca odpoveď sa láme nad mojím spánkom a on hraje divadlo že to nevníma no za oponou krčí plecia a padá na kolená do kaluže zatratených duší. – Glejdura Filip

Pokračovanie článku

A, to si mi fandila

Ústím sa po bradlách nočnej sféry preplnenej tichom. – Dumám ten nekonečný prúd mysle. Čo hľadá výstrel, čo ho trápi, čo by bolo ak… Za mnou kopa dohasinajúcich špakov posledného „ahoj“. Ich dym zahaľuje vnem, ani hmla slnečné lúče. Kým pyšný otrok svojich snov vymieňa život za slasť, ja vykrikujem do vetra útechu. […]

Pokračovanie článku

Odrezávam súhvezdia

Odrezávam nočné súhvezdia bielych vĺn a hádžem ich späť do rieky kde neexistuje voda. Už len dva brehy. Nedávno sme ňou brázdili pod kŕdľom slobodných vtákov a potichu s nimi splývali. Splývali spoločne slobodou. – Teraz sa iba spln vlieva do rán a ty neprestávaš chlácholiť. – Glejdura Filip

Pokračovanie článku

hriechy mesiaca

Špinavý kŕdel vtákov odlietá z mojich snov a v očiach špinavá túžba hrať sa s ňou. Zaviesť ju na chodník existujúcich nemravov klamstvom ju pohľadiť zviesť tichou predstavou. Ukradnútím úcty ochrániť sebavedomie spomienka dnešnej noci hrdosť mesiaca doláme. Vyhasínam ako posledná zápalka v snehu a tichým bdením žiadam o tvoju nehu. […]

Pokračovanie článku

Do mňa si sa vkradla

Ľadové hviezdy zamrznutej noci sa vkrádajú do mňa pýtajúc sa kde si a priestor tmy sa pomaly roztápa kvantitou spomienok. Ty neodchádzaš a na oblok začne vyklopkávať nočné bdenie zasahujúce do tohto nezmyselného divadla. Teba. Jednoduchosťou čakám okradaný časom plynúcim rýchlosťou zabudnutia. Prosím Boha. Neodchádzaj a nikdy sa […]

Pokračovanie článku

Bdelá noc

ma opíja a vtekajú do mňa tvoje spomienky a kým skúšam si ich nevšímať ty vyklopkávaš na moje sny nad ktorými utápaš vyhasnutý plameň otázok… ukritého ticha zajtrajška. – Glejdura Filip

Pokračovanie článku

Slepý výstrel

Hulákaš v ňom ako utopené jadro mora. Čo chcelo vyrásť. Vzklíčiť. Narodiť sa. Opustený v lese strom. Zaniká v ňom kôra. Skúsi veriť. Sklamaniu. Či sám opustiť sa ? Posledný výstrel padá nehou na zem. Chce to inú zbraň. Možno ľahší cieľ. Mrzuto klamlivá a ukradnutá priazeň. Padá dole. V úniku. Vlastných striel. Je ťažké nájsť odvahu […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Filip

"V noci jsem snil, že jsem motýlem. A teď nevím, zda jsem člověkem, který snil, že je motýlem, nebo zda jsem motýlem, kterému se zdá, že je člověkem."

Štatistiky blogu

Počet článkov: 181
Celková čítanosť: 373868x
Priemerná čítanosť článkov: 2066x

Autor blogu

Kategórie