Založ si blog

Archív: november, 2014

Božie zvratky

Noc strháva závoj a zobúdza čierny smiech čo tŕnim sa na dne usmieva. Koľko snov trpko vyschne na kvapky prachu. Život gáni vzduchom a stretáva výstrely Boha. Opäť sa na mňa vyzvracal. -Glejdura Filip

Pokračovanie článku

Do teba som vbásnil

Prudkým tokom vody ma naberáš. Môj odlomený breh ticho odplával. V hustom lejaku po tajme zazeráš ako ma strmý svah ostro bozkával. Cencúle visia nad hlavou a topia sa. Sme ako blesk bez čiernych mrakov. Žijeme v nenávisti no láska vracia sa ako lúče slnka do temných oblakov. Vyvierajú zo mňa tvoje dotyky úst. Pŕhliš pod hviezdami moju samotu. […]

Pokračovanie článku

Dosť bolo . . .

Dosť bolo odvážnych činov hier. Prisahám už nechcem byť hrdina. Dúfam len že pri tebe stáť smiem, nech navždy trvá spoločná hodina. Dosť bolo veľkých slov o živote. Prisahám len tebe chcem básniť. Držať tvoju ruku niekde pri vode a našu iskru nekonečné zjasniť. Dosť bolo nočných modlitieb k Bohu. Prisahám len pri tebe chcem zaspávať. Túžim […]

Pokračovanie článku

Čo ak

Kde si s kým a čo robíš zvedavosť ma plieska ako bič. Čo ak náhodou, náhodou na mňa v duchu myslíš a čo ak, vážne neznamenám pre teba nič. Sám v izbe sedím a teba vyznávam čo ak aj ty túžiš mňa držať za ruku. Ale čo mám robiť zo strachom vnútri priznávam a čo ak, mám vážne u teba záruku. Čo ak obidvaja chceme to isté ale nikto neurobí […]

Pokračovanie článku

. . . pred tým než nezaspím

Láska je len očarujúca hra, kde nemožno vyhrať. Každý deň na tej istej hrane, na ostrí citov. Ktoré ťa chcú vyhnať. Prehra visí na vlásku a je viac bolestivá ako jed. To riziko je tu ale vždy. Cítiť, trpieť, smiať sa či bdieť ako medveď zimným spánkom bez jej nedostatku dotykov čo večne hynú v očiach spánku. Pred tým než nezaspím. […]

Pokračovanie článku

o živote

Vyschíňa potok tajomných sĺz života. Kde láska ponúka garde. A nenávisť rozbitá otázkou času vysí nad hlavou. Fanúšik smrť kričí ako o život. Ďalšiu sekundu musím vydržať. Pár zábleskov ostrých citov a láva z tela začne vyvierať. Kráčame po ostrí spomienok v zabudnutí nášho času. Z duše vyteká pramienok na zemi zakrvaveného hlasu. […]

Pokračovanie článku

Rozlúčka

SRDCE V ČLOVEKU SPOMÍNA. NA OSOBU ZARYTÚ V SRDCI. MOSTY PADAJÚ DO ROZBÚRENÝCH RIEK. SLNKO SVIETI IBA NA ONOM SVETE. A MILUJÚCEJ DUŠE ZRAZU NIET. – Glejdura Filip

Pokračovanie článku

Prvá

Pre prvú lásku čo hľadí ma tmou. Za oblakmi skrýš a ja tam s ňou. Za prvé city bez zábrany. Za úprimne vyznania. Za odvážne kroky z tmy kde späť vtiahla ma. Čo vzniklo vtedy, nikdy neodíde. Čo stalo sa, nemožno zabudnúť. Čakám hlúpo kým ku mne príde, tichým tónom srdce roztrhnúť. Veď láska píše ma do slov. Do bezvedomia nočných […]

Pokračovanie článku

Sad piano

Spomínam na mdlobu, keď som jej povedal, je koniec. Spomínam na sny, keď som pochopil, že klamstvo nie je vzorec. A v tých snoch, stále jestvuje úprimná bolesť. Kam sa vytrácaš s mojím šťastím. Kam sa vytrácaš, počkaj, kým otrok zaspí. Len počkaj dievča, a ty, ty pocit zhasni. A ja uvezním ťa do ďalšej básní. Čo vznikla pod mesiacom, chlapcom […]

Pokračovanie článku

V diaľke a vedľa seba

Vysychá kvapka tichým tónom v pahrebe ohniska. Omámeným pohľadom nočnej samoty pri vyhasinajúcej vatre sledujem padajúcu hviezdu. Zahalený mesiac sa skrýva za oblaky a pomaly zhasíname spolu. Ty v dialave prcháš pozerajúc oknom cez mokrý rukáv čo tíši zaplavené oči. Ešte chvíľu tam stoj nech vatra dohorí a po zvyšok bytia nájdi tu […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Filip

"V noci jsem snil, že jsem motýlem. A teď nevím, zda jsem člověkem, který snil, že je motýlem, nebo zda jsem motýlem, kterému se zdá, že je člověkem."

Štatistiky blogu

Počet článkov: 181
Celková čítanosť: 373864x
Priemerná čítanosť článkov: 2066x

Autor blogu

Kategórie